Laboratoria przyszłości - edukacyjna inicjatywa realizowana przez Ministerstwo Edukacji

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 czerwca 2023

Publiczna Szkoła Podstawowa w Makowie podjęła przedsięwzięcie: Laboratoria Przyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji.
Dzięki niej uczniowie naszej szkoły mogli kształcić kompetencje z zakresu nauki w duchu STEAM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) poprzez współpracę, interdyscyplinarność, kreatywność oraz umiejętności rozwiązywania problemów u młodego pokolenia.
W nauczaniu wczesnoszkolnym oraz na różnych przedmiotach, uroczystościach, kółku informatycznym uczniowie wspierali się odpowiednio klockami Lego Education SPIKE, robotami Skribot, głośnikami, drukarkami 3D, aparatem cyfrowym, kamerą, urządzeniami oraz sprzętem elektronicznym.

Brak opisu.

Brak opisu.

Podczas zajęć wykorzystując pomoce z Laboratorium Przyszłości uczniowie z klas: I, II i III (I etap edukacyjny) w ramach zajęć lekcyjnych rozwijali swoje zainteresowania korzystając z Lego Education Spike. Tworzyli różnorodne budowle, postacie oraz pojazdy przyszłości. Tworzyli nowe rozwiązania wykorzystując twórcze rozwiązania i własne pomysły. Przy mojej współpracy
z nauczycielami z kl. I-III- oraz uczniami z kl. VIIIa i VIIIb odbyły się zajęcia pokazowe ukierunkowane na rozwijanie zainteresowań uczniów związanych z robotyką. Budowali pojazdy przyszłości z klocków Lego Education SPIKE. Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów związanych z programowaniem i robotyką. W czasie zajęć uczniowie mieli szansę na rozwijanie kreatywności, logicznego i strategicznego myślenia, wyobraźni, pamięci, orientacji przestrzennej oraz koncentracji uwagi.
W ramach realizacji zajęć podejmowane były następujące działania:
budowanie robotów z wykorzystaniem zestawu Lego Education SPIKE,
instalowanie i obsługa aplikacji potrzebnych do pracy z robotami,
programowanie i sterowanie robotami.

Uczniowie konstruowali wymarzone pojazdy, budowle przestrzenne i miasta przyszłości z wykorzystaniem rozmaitych klocków. Uczyli się współpracy i nabywali umiejętności pracy zespołowej, wspierali się i wyciągali wnioski do dalszej pracy. Rozwijali myślenie logiczne
i wykazywali się ogromną kreatywnością. Dzięki świetnej zabawie nauka jest dla uczniów dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Podczas zajęć uczniowie wykazywali duże zaangażowanie, chętnie i aktywnie w nich uczestniczyli.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Informatyka, kółko informatyczne, technika  w klasie 6, 4a, 4b i 5a